راه اندازی سیستم زئوویت در 14 روز




محلول عنصر کمیاب (ZEOspur2)
با این محصول می توان بر مقدار zooxanthellae را در بافت مرجان تاثیر گذاشت. خود مرجان انرژی زیادی برای رشد دارد زیرا تراکم zooxanthellae به انرژی کمتری نیاز دارد. این برای مرجان های acropora، anacropora و montipora امکان پذیر است. کاهش zooxanthellae در لایه های بیرونی موجب ایجاد رنگ های مرجانی از لایه های عمیق تر می شود. ZEOspur2 نیز می تواند بر رنگ ها تاثیر بگذارد. با این حال، رنگ اولیه که نشان داده می شود رنگ  درست زیر لایه ی با zooxanthellae خواهد بود. می توان مقدار zooxanthellae را تا حد زیادی کاهش داد که مرجان از طریق فتوسنتز انرژی زیادی دریافت نخواهد کرد. این وضعیت را می توان برای یک دوره ی زمانی طولانی بدون آسیب رساندن به مرجان حفظ کرد. با این حال، آزمایشات ما آن اُوردوز مداوم نشان داده اند که و فقط تحت این شرایط، بافت مرجان نازک تر شده و در نهایت کاملا حل خواهد شد. ما دوز هر 21-14 روز را توصیه می کنیم. این مهم است که کل دوز را یکباره اعمال کنید در غیر این صورت تغییری وجود نخواهد داشت. کاهش zooxanthellae طی 48 ساعت رخ می دهد و نیز در آن زمان به بالاترین نقطه ی خود می رسد. واکنش و بنابراین مقدار دوز در یک مخزن با مخزن دیگر متفاوت هستند. ما شروع در 50% مقدار توصیه شده را برای درک محصول توصیه می کنیم. سپس، می توانید مقدار دوز را، نه فاصله، هر بار تا 10% افزایش دهید تا مقدار دوز مناسب را پیدا کنید. مقدار دوز حداکثر 1 میلی لیتر در هر 25 گالن است و نباید بیش تر از آن باشد. ما استفاده از این محصول در مرحله شروع اولیه ی سسیتم ZEOvit را توصیه نمی کنیم. تغییرات زیادی وجود دارد و مرجان های شما زمان کافی برای سازگاری یافتن مطمئن، نخواهند داشت. ما می خواهیم در این نقطه اشاره کنیم که این محصول دارای سریع ترین و شدیدترین تاثیر کل سیستم است. دوز مطلوب، در این مورد، به منظور آسیب نرساندن به مرجان هایتان کاملا ضروری است.

Pohl’s Coral Vitalizer (غذای طبیعی مرجان)

غذای مرجانی جدید ما در حال حاضر بعد از پیشرفتی گسترده در دسترس است. این کنسانتره حاوی هر دو عناصر مایع و جامد است، و برای مرجان های SPS و نیز بسیاری از مرجان های نرم غذا فراهم می کند. این محلول حاوی فسفات (PO4) یا نیترات  (NO3) نیست. اثرات مثبت را می توان بعد از 10-7 روز مشاهده کرد اگر دوز به صورت روزانه باشد. شما حتی در طول دوره ی نور، بعد ازاینکه مرجان ها فرصت داشته اند تا برای منبع غذایی جدید مورد استفاده قرار بگیرند، متوجه افزایش گسترش پولیپ خواهید شد. این منبع غذایی تولید مثل zooxanthellae را حتی در صورت اُوِردوز نیز افزایش نمی دهد. مرجان ها رنگ روشن و طبیعی خود و افزایش رشد را حفظ می کنند.
بطری باید در یخچال نگهداری شود و دارای 12 ماه عمر مفید است. ما دوز روزانه (در صورت امکان در طول دوره ی تاریک) 3-1 قطره در هر 25 گالن را توصیه می کنیم. مقدار دوز را مطابق سطح ذخیره ی مخزن خود تنظیم کنید.
«برف مرجان» (Coral Snow) یک مسهل بیولوژیکی ثانویه ی به شکل مایع برای عناصری مانع Bbalance و پتاسیم یدید/ کنسانتره فلوراید است. آن با اسیدهای آمینه و Coral Vitalizer نیز سازگار است. «برف مرجان» حاوی کربنات کلسیم-منیزیم در میان سایر مواد تشکیل دهنده است. ذرات و نیز سایر ترکیبات می توانند مستقیما توسط مرجان ها جذب شوند. برف مرجان اسیدهای ناخواسته و ترکیبات زرد را خنثی می کند و می تواند در جلوگیری مانند جلبک لجن و سیانوباکتری ها مفید باشد. ما به صورت روزانه برف مرجان را هر بار با یک عنصر مختلف اضافه می کنیم. مقدار لازم برف مرجان به داخل یک ظرف کوچک ریخته می شود و با عنصری که باید داده شود مخلوط می شود. به آرامی آن را مخلوط کنید و اجازه دهید حدود 5 دقیقه بماند. سپس آن را مستقیما به مخزنی در یک ناحیه ی دارای جریان آب بیش تر اضافه کنید.
 شما می توانید روزانه  0.5 تا حداکثر 4 میلی لیتر برف مرجان در هر 25 گالن استفاده کنید. تیرگی اولیه برای ماهی ها یا بیش تر مرجان های حساس مضر نیست. ما در حذف سیانوباکتری ها به کمک برف مرجان موفق بوده ایم. به منظور انجام این کار، 1 قطره ZEPbac به هر 25 گالن آب مخزن به برف مرجان اضافه کنید. هر دو روز این مقدار بدهید تا زمانی که سیانوباکتری ها از بین برود.
لازم نیست تا اسکیمر را در حین دوز پایین آورده یا خاموش کنید. شما متوجه می شوید که آب بعد از ناپدید شدن تیرگی اولیه بسیار روشن است. آن خیلی مشابه زمانی به نظر می رسد که کربن فعال تازه درون مخزن قرار داده می شود. لطفا آگاه باشید که آب روشن در ترکیب با روشنایی شدید می تواند در ابتدا مرجان های شما را بسوزاند. ما توصیه می کنیم که اگر این اتفاق داد چراغ ها را حدود یک هفته بالا ببرید.
B-balance
B-balance حاوی مواد معدنی و افزودنی های مهم است. ما مصمم هستیم تا بفهمیم که چرا cespitularia spp رشد را متوقف کرده و در نهایت بعد از چند هفته یا چند ماه می میرد. Bbalance مکملی است که به شما امکان می دهد تا این حیوانات زیبا را حفظ کرده و تکثیر کنید. ما همچنین متوجه شدیم که مرجان های سنگی، به خصوص مرجان های SPS، با رنگ پذیری قرمز و صورتی پررنگ تر واکنش نشان می دهند اگر این مکمل داده شود. مرجان ها قوی تر و سالم تر به نظر می رسند. ما دوز 5 میلی لیتر در هر 250 گالن دو بار در هفته توصیه می کنیم. B-Balance عناصری را اضافه می کند که تا حدی از طریق اسکیمینگ  به خصوص به وسیله ی اسکیمرهای چرخ سوزنی برداشته می شوند.

 

پاسخ

0




راه اندازی سیستم زئوویت در 14 روز


    

روز اول :

1-آکواریوم را با آب  Ro پر میکنیم (بهتر است از فیلتر رزین برای 0 کردن TDS آب در مرحله آخر فیلتر تصفیه خانگی استفاده شود)

دمای آکواریوم را تا 25 درجه بالا می آوریم و پمپ اصلی را روشن میکنیم

2-گردش آب پیشنهادی بین 20-40 برابر حجم تانک در ساعت و بهتر است این جریان به صورت موج ترکیبی و سینوسی در تانک باشد

3-وقتی  که دمای آب به 25درجه رسید آرام آرام  نمک را به تانک اضافه میکنیم (بهتر است از نمک های مرغوب استفاده شود)

نمک باید با جریان تناوبی قوی حل شود به صورتی که ته نشین نشود

شوری آب تانک را تا 1.025 -1.026 بالا می آوریم

لایوراک ها را میتوان بعد از حل شدن نمک و شفاف شدن آب به تانک اضافه کرد

4- لایوراک :

حتما از لایوراک تازه و با کیفیت بالا استفاده شود

بعد از چیدن لایوراک ها شن به تانک اضافه می شود و بعد از آن اسکیمر وراکتور زئولیت و بعد سیستم نور را روشن میکنیم

5- بستر شنی :

از یک بستر شنی بایولوژیکی بدون فسفات استفاده شود

از استفاده بستر شنی زنده همزمان با متد Zeovit خودداری نمایید

6-

بعد از اضافه کرد لایوراک ها اسکیمر روشن شود

7-

هر 1 لیتر زئولیت برای  400 لیتر آب استفاده می شود

جریان آبی که از راکتور عبور میکند باید حداکثر 400 لیتر بر ساعت باشد و به صورت متناوب و یکنواخت باید از راکتور عبور کند

8-سیستم روشنایی روشن میشود

9- شروع به اضافه کردن محلول های استارتر میکنیم

در این مرحله محلول های zeobak،zeostart،sponge power باید با دوزهای زیر شروع به استفاده شود

5میل برای هر 100 لیتر :  zeobak

10 میل برای هر 100 لیتر :  Zeo start

3 میلی لیتر برای هر 100 لیتر :   sponge power

 

روز 2 و 3 :

استراحت

روز 4 :

اضافه کردن zeo start،zeo bak،sponge power طبق دستور العمل روی بطری اضافه شود

1 قطره یک بار یا دو بار در هفته برای هر 100 لیتر : Zeobak

2 میلی لیتر برای 1000 لیتر روزانه : zeostart

1 قطره  برای هر 100 لیتر : sponge power

 

روز 10-4

فازهای مختلف جلبک در این بازه زمانی اتفاق می افتد مانند : جلبک قهوه ای و جلبک های سبز مفید

دوز ها را به صورت قبل ( روز 4) ادامه می دهیم

دوباره شوری را چک میکنیم

روز 10

زمانی که آب و پارامتر ها در محدوده ی مناسب قرار گرفتند اولین ماهی اضافه می شود (ماکزیمم 2 عدد برای هر 200 لیتر) و همچنین می توان حلزون توربو و توتیا اضافه شود

در این زمان شما قادر به اضافه کردن اولین مرجان که حساس نباشد هم هستین(مونتی پورا برنچ و مرجان های نرم)همینطور که مرجان ها به تانک اضافه می شوند ذغال اکتیو هم به تانک اضافه می شود(هر یک لیتر  برای 1000 لیتر آب و  هر 30 روز آن را عوض میکنیم)

ذغال در یک پک  بر روی راکتور زئولیت قرار میگیرد

روز 14-11

 دوز را به صورت روز 4 ام ادامه می دهیم و هم چنین شوری و سختی را چک میکنیم

مرجان ها را می توان در این بازه به تانک معرفی کرد و هم چنین ماهی ها را آرام آرام به تانک اضافه میکنیم

غذا دهی به ماهی ها در این بازه باید با دقت انجام شود چون هنوز سیستم بایولوژی به ثبات نرسیده است

در هر هفته بیشتر از 1 یا 2 ماهیی کوچک به ازای هر 250 لیتر اضافه نشود و بعد از 4 تا 8 هفته می توان ماهی هایی که برای تانک انتخاب کرده ای اضافه کنید

پاسخ

0




آن چه باید در مورد سیستم زئوویت بدانید

- مرجان ها، به خصوص مرجان های سخت سیستم های ULNS را بسیار دوست دارند. در این متد رنگ و بیرون آمدن پلیپ ها نسب به باقی متد ها بی رقیب است.

- تعویض آب هم چنان در این سیستم ضروری است. اما فقط هفته ای 5 تا 10 درصد از حجم آب برای برگرداندن عناصر حذف شده به آب تعویض می شود.

- این سیستم باعث رشد بیشتر مرجان ها و سلامتی آن ها می گردد و در زمان جا افتادن، یک سیستم فوق پایدار به شما می دهد.

- استفاده نشدن از مدیای فسفات گیر در سیستم و صرفه جویی در هزینه ها

- استفاده نشدن از رفرجیوم

- در سیستم زئوویت، رآکتور زئولیت بعد از اسکیمر قرار می گیرد.

- در روز دو بار دسته ی رآکتور بالا پایین می شود (در صورت مسافرت و قادر نبودن به زدن محلول ها و تکان دادن رآکتور مشکلی برای سیستم به وجود نمی آید و بعد از برگشتن به صورت قبل می توان ادامه داد).

- سیستم زئوویت یک سیستم ULNS است و برای دست یابی به این شرایط این سیستم احتیاج به زمان دارد. استفاده از محلول های شرکت Zeovit در این متد ضروری است و نمی توان محلول دیگری را جایگزین کرد.

- نسبت جریان واترپمپ رآکتور به لیتراژ آب به این صورت است که به ازای هر یک لیتر آب تانک به یک لیتر جریان واترپمپ نیاز است. به عنوان مثال برای تانک 400 لیتری به واترپمپ 400 لیتر بر ساعت برای رآکتور نیاز دارید. در زمان تغییر متد 3 تا 5 هفته ی اول رآکتور به صورتی تناوبی 3 ساعت روشن و سه ساعت خاموش می شود. در زمان خاموش شدن رآکتور نباید مدیاها با هوا تماس پیدا کنند. به دلیل پایین آمدن سطح آب رآکتور این به این معنی است که رآکتور در خانه ای از سامپ قرار گیرد که سطح آب بالا پایین نشود. برای روشن خاموش کردن رآکتور در چند هفته ی اول می توان از تایمر های آنالوگ استفاده کرد.

- بعد از به اتمام رسیدن سیکل 14 روزه و اضافه کردن محلول ها طبق مقاله ی "راه اندازی سیستم زئوویت"، محلول ها را طبق جدول راهنمای انتخاب و ترکیب محصولات کورالن زاکت اضافه می کنیم.

- سیستم زئوویت و محلول های آن به شدت قوی می باشد پس در محاسبه لیتراژ آب تانک و مدیای داخل رآکتور و اضافه کردن محلول ها بسیار دقت شود. در غیر این صورت به سیستم شوک وارد می شود. این شوک ناشی از پایین آمدن سریع نیترات و فسفات است.

- در زئوویت پیشنهاد می شود هر تغییر کوچک اعم از شوری، کی اچ، کلسیم و غیره طی چند روز تا چند هفته و به آرامی انجام شود.

- زمان اولین تعویض مدیای زئولیت در بار اول 4 هفته و بعد از آن 6 تا 8 هفته بستگی به بایولود تانک دارد.

- نزدیک کردن پارامتر هایی مانند KH، Cal، Mg و شوری به آب دریا در بهبود و رشد مرجان ها در این متد ضروری است. برای مثال:

KH: 6.5 – 7.5

Cal: 380 – 420

Mg: 1280 – 1350

SG: 0.26 – 0.27

- استفاده از اسکیمر مناسب با لیتراژ آب آکواریوم و نه بیش از حد بزرگ در این سیستم ضروری است.

- پتاسیم در این متد یک عنصر حیاتی است. این پارامتر حتما باید بین 380 تا 400 ثابت باشد.

- زئوویت بهترین متد دنیا برای تانک های ULNS به حساب می آید. صرف نظر از هزینه ی محلول های آن که حداقل هر بطری آن را برای تانک های 400 لیتری تا 2 سال می توان مصرف کرد، این متد به شما امکان نگهداری از تمام گونه های مرجانی را در بهترین شرایط و رنگ می دهد.

 

پاسخ

0




هدف این «راهنما» این است که به شما در مرحله ی راه اندازی و استفاده ی کلی از سیستم ZEOvit کمک کند (Korallen-zucht.de) و نیز یک درک پایه از نحوه ی عملکرد سیستم را به شما ارائه دهد.
این سیستم متشکل از دو ستون است، که به شرح زیر هستند:
ستون 1 سیستم پایه ی متشکل از اجزای کاهش سطوح مواد مغذی است.
ستون 2 به رنگ پذیری مرجان و غذای موجود در یک سیستم ضعیف مواد مغذی می پردازد درحالیکه شرایط «تقریبا طبیعی» را حفظ می کند.
سیستم پایه شامل کاهش مؤثر مواد مغذی و حفظ شرایط آب نزدیک به پارامترهایی است که مرجان ها در زیستگاه طبیعی خود مواجه می شوند.این ستون شامل اجزای زیر است:
1 . ترکیب متعادلی از زئولیت ها (ZEOvit)
2 . محلول میکروارگانیسم ها (ZEObac)
3 . محصول ترکیبی باکتری ها و غذای مرجان (ZEOfood7)
4 . غذای باکتری ها (ZEOstart)
5 . فیلتراسیون ثابت با کربن فعال
الزامات زیر نیز برای موفقیت روش ZEOvit لازم هستند:
6 . اسکیمینگ  قوی کارآمد
7. روشنایی کافی
8 . بهینه سازی افزودن مواد مغذی
9 . افزودن عناصر در سطوح پایین
10 . پارامترهای آب بهینه (کلسیم، منیزیم، پتاسیم، سختی پتاسیم، شوری)
11 . تغییرات آب هفتگی منظم
12 . جریان آب کافی
13 . استفاده از صخره زنده و غیره
هدفی که باید به دست آید:
هدف این سیستم ایجاد یک محیط با سطوح تقریبا طبیعی با مواد مغذی پایین است. هدف، کاهش سطوح قابل اندازه گیری نیترات (NO3) و فسفات (PO4) بدون کاهش سطوح مواد معدنی مهم مانند کلسیم (Ca)، منیزیم (Mg)، پتاسیم (K+) و سختی کربنات (KH) است به طوری که اضافه ی این عناصر کم، حداقل است.

پاسخ

0




ترکیبی متعادل از زئولیت ها
زئولیت ها گروهی از مواد معدنی طبیعی هستند که در سراسر جهان وجود دارند. ترکیب شیمیایی آن ها می تواند بسیار متفاوت باشد و بنابراین خواص مختلف جذب، تبادل یون یا نگهداری مولکولی را نشان می دهند. برنامه های صنعتی مدرن امروزی به خواص بسیار خاصی نیاز دارند و از اینرو بسیاری از زئولیت ها یا زئولیت های طبیعی اصلاح شده هستند یا کاملا به صورت مصنوعی ساخته می شوند.
مخلوط ما متشکل از سه زئولیت مختلف است. این زئولیت ها به علت توانایی آن ها در کاهش مواد سمی خاص به شیوه ای متعادل انتخاب شده اند. عمر تابعی این محصول محدود است و باید هر 12-6 هفته بسته به مخازن بار مغذی مخازن عوض شوند. جایگزینی مواد زئولیت قدیمی با مواد جدید را باید طی یک جلسه انجام داد. عمر مفید با طور مستقیم با سطح مواد مغذی مخازن مرتبط است. هر چه بار ترکیبات آلی بالاتر باشد (فسفات-  و نیترات- )، فاصله ی کوتاه تری برای تبادل مواد مورد نیاز خواهد بود.
داشتن جریان آب کافی در مواد فیلتر حائز اهمیت است (400-200 لیتر در هر 1 لیتر ZEOvit®). ما اکیدا توصیه می کنیم که حداکثر نرخ جریان بیش تر از gph 100 در هر 1 لیتر ZEOvit®   نباشد، که بدون شک می تواند تاثیر منفی داشته باشد. جریان آب بالا داخل رسانه در مخازنی که ذخیره شده اند، به خصوص حین شروع این سیستم، نشان داده است که باعث اتلاف بافت آهسته در مرجان های SPS می شود. ما نرخ جریان پایین تر داخل رسانه حین چند هفته ی اول ارائه ی این روش به مخرنی که از قبل با مرجان ها ذخیره شده است، توصیه می کنیم. اثربخشی این سیستم در کاهش مواد مغذی می تواند منجر به تغییراتی شود که وقتی نرخ های جریان بالاتر استفاده شود، بسیار تند و ناگهانی هستند. با این حال، مرجان ها برای «انطباق» با این شرایط جدید مواد مغذی به زمان نیاز دارند.
همچنین، توصیه می کنیم که هنگام استفاده از این سیستم از جذب کننده های فسفات استفاده نکنید، مهم نیست که آهنی باشند یا آلومینیومی. این سیستم به تنهایی می تواند سطوح پایین  را بسیار مؤثر کاهش داده و حفظ کند.

 

پاسخ

0




مقدار ZEOvit مورد استفاده 1 لیتر در هر 100 گالن آب است. حائز اهمیت است که از این مقدار توصیه شده بیش تر نباشد، زیرا مقادیر بیش از حد ZEOvit می تواند تاثیر منفی بر مرجان های SPS داشته باشد و منجر به نکروز بافت و در نتیجه مرگ مرجان شود. علائم مصرف اُوِردوز (مصرف بیش از حد) اتلاف بافت است که از نوک مرجان شروع می شود یا اتلاف کامل تمام بافت در یک دوره ی زمانی کوتاه مدت است (یعنی؛ نکروز بافت سریع، RTN). این مشکل معمولا به علت تغییر سریع در شرایط مواد مغذی موجود در مخزن رخ می دهد. همانطور که در بالا ذکر شد، مرجان ها برای انطباق با تغییرات به زمان نیاز دارند و اُوِردوز تغییرات تدریجی را میسر نمی سازد. به منظور محاسبه ی مقدار مواد مورد نیاز، حجم آب ناخالص کل سیستم را در نظر بگیرید و تقریبا 20% برای یک مخزن با دکوراسیون متوسط را کم کنید تا حجم آب خالص را تولید کنید. از این حجم آب خالص برای تعیین مقدار مورد نیاز از ZEOvit استفاده کنید.
ما توصیه می کنیم که اگر مرجان های شما سطوح بالایی از zooxanthellae (یعنی، قهره ای تیره با ظاهر بافت کم رنگ به علت بار بالای غیر طبیعی مواد مغذی) را نشان می دهند فقط 60% از مواد مورد نیاز را برای بازه ی اول استفاده کنید.
ماده ZEOvit را قبل از استفاده با آب شیرین شستشو دهید تا ذرات ریز ناشی از سایش در طول جابجایی از بین بروند. ابری بودن اولیه در آب در حین معرفی مواد جدید برای ارگانیسم های زنده مضر نیست و معمولا طی یک ساعت از بین می رود.
این مهم است که مواد را برای حفظ عملکرد مطلوب هر روز تمیز کنید. فیلتری که به طور خاص برای این سیستم طراحی شده است انجام این کار در یک دقیقه را ممکن می سازد. سیستم این فیلتر متشکل از یک لوله ی استوانه ای (سیلندری) است که داخل آن آب از مخزن از پایین به بالا جریان دارد. مواد ZEOvit در بالای یک صفحه ی سوراخ دار قرار دارد، که به یک میله ی PVC متصل است. برای تمیز کردن این مواد، میله را تقریبا 15-10 بار (حدود 4-2 اینچ) فشار داده و بکشید. اجازه دهید پمپ فیلتر طی این فرایند تمیزی در حال اجرا باشد. در صورت امکان، انجام این تمیزی را یک یا دو بار در روز توصیه می کنیم. اگر  نتوانید این کار را برای چند روز انجام دهید، مضر نخواهد بود. در اسرع وقت به برنامه ی تمیزی منظم برگردید. فیلترهای مناسب را می توان از ما یا از یکی از واسطه های ما تهیه کرد.
Mulm آزاد شده از مواد ZEOvit حاوی باکتری هایی است که به عنوان غذای مرجان ها استفاده می شود. بنابراین توصیه می کنیم تا بعد از اسکیمر در آخرین محفظه ی مخزن فیلترِ ZEOvit را قرار دهید. این کار بسیار مهم است زیرا برای حیوانات مواد غذایی فراهم می کند. این روش تاثیر بسیار مثبتی برروی رنگ ها، گسترش پولیپ، و نشاط مرجان ها دارد. «مرجان های پلیپی بزرگ» (LPS) با بافت کاملا گسترش یافته واکنش نشان می دهند.
این ماده مستقیما نیتریت (NO2)، نیترات (NO3) یا فسفات (PO4) را از مخزن آب  از بین نمی برد. آن، آمونیوم (NH4+) و آمونیاک (NH3) را که دو مواد شیمیایی اول در چرخه ی نیتریفیکاسیون هستند به طور دائمی جذب می کند، بنابراین مانع تشکیل نیتریت (NO2) و نیترات (NO3) می شود.
دیگر عناصر معین نیز جذب می شوند و باید برای مقابله با ته کشی (مصرف) اضافه شوند، که تاثیری بر محیط خواهد داشت. ما قویا توصیه می کنیم تا آن عناصر را جایگزین کنید و مکمل هایی برای استفاده با این سیستم پیشنهاد می دهیم.
حالا، می خواهیم به شما هشدار دهیم که از هر نوع زئولیت استفاده نکنید. صدها ماده مختلف با این نام وجود دارد. هر زئولیت برای کاربرد خاصی طراحی یا اصلاح شده است. استفاده از زئولیتی با خواص اشتباه می تواند اثرات مخرب بر روی مخزن شما داشته باشد و منجر به از دست رفتن تمام جانوران شود. کل این خرابی ها قبلا هنگامی که زئولیت های اشتباه استفاده شده بودند، به ما گزارش شده است. انتخاب بصری یا مقایسه امکان پذیر نیست زیرا مواد زئولیت مختلف اغلب شبیه هم به نظر می رسند. برای ایمنی حیوانات خود، فقط از زئولیت هایی استفاده کنید که در کیسه های ZEOvit بسته بندی شده اند. شما می توانید تصویری از آن را در صفحه ی اینترنتی ما مشاهده کنید (www.korallen-zucht.deor www.captiveoceans.com). توصیه می کنیم که اگر کیسه مشابه نیست از آن ماده استفاده نکنید.  

 

پاسخ

0




در صورت بالا بودن بار مواد مغذی یا در مرحله ی شروع سیستم، باید پمپ فیلتر ZEOvit را به یک زمان سنج خودکار متصل کنید. این پمپ باید در فاصله ی 3 ساعت خاموش و روشن شود (3 ساعت روشن، 3 ساعت خاموش، 3 ساعت روشن، 3 ساعت خاموش و ...) که منجر به یک محیط متناوبی از شرایط هوازی و بی هوازی می شود. هر تغییر منجر به افزایش تنفس PO4 توسط میکروارگانیسم ها/باکتری ساکن در این مواد می شود. این در مخازن مواد مغذی بسیار ضعیف یا پایدار مطلقا لازم نیست. لطفا مطمئن شوید که این رسانه هنگام خاموش بودن پمپ در معرض هوا قرار نگیرد. این کار می تواند به میکروارگانیسم ها/باکتری هایی که در ناحیه جمع شده اند صدمه بزند. یک مثال فیلتری است که در بالای مخزن قرار می گیرد. در این حالت می توان فیلتر ZEOvit را داخل آکواریوم قرار داد.   
دوز:
آ) مقداری که باید در مخازن تازه تاسیس با آب شیرین و سنگ های زنده (غیر ذخیره ای) استفاده شود:
در هر 100 گالن حجم آب خالص، 1 لیتر ZEOvit با 4 هفته فاصله ی تبادل در هر یک استفاده کنید. دوز بعدی باید برای مخازن ضعیف مواد مغذی طراحی شده باشد و با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند. جریان آب در رسانه باید بین 50 تا 100 گالن در ساعت باشد.
ب) مقداری مورد استفاده در مخازن دارای بار مواد مغذی بالا و مخازنی که از ZEOvit برای اولین بار استفاده می کنند (از قبل ذخیره شده):
در هر 150 گالن حجم آب خالص با 1 لیتر ZEOvit با فاصله ی تبادل 8-6 هفته استفاده کنید. دوز بعدی باید برای مخازن ضعیف مواد مغذی طراحی شده باشد و مخازنی که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند. جریان آب در رسانه باید در چند هفته ی اول بین 50 تا 60 گالن/ساعت در هر 1 لیتر ZEOvit باشد.
ث) مقدار مورد استفاده در مخازن مواد مغذی ضعیف و مخازنی که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند (از قبل ذخیره شده).
در هر 100 گالن حجم آب خالص، 1 لیتر ZEOvit با 6 تا 12 هفته فاصله ی تبادل استفاده کنید. جریان آب در رسانه باید بین 50 تا 100 گالن/ساعت در هر 1 لیتر ZEOvit باشد.
فیلتر ZEOvit استفاده کنید و طبق شرح فوق روزانه آن را تمیز کنید تا هر گونه افزایش تدریجی را از بین ببرید و mulm را آزاد کنید.

پاسخ

0




محلول میکروارگانیسم (ZEObac)
این محلول مایع حاوی گونه های باکتریایی زیادی است.این میکروارگانیسم های اضافه شده می توانند به عنوان منبع غذایی مرجان ها استفاده شوند. ZEObac متشکل از گونه های مختلف باکتری است که یک زنجیره برای کاهش مواد مغذی شکل می دهند. وقفه ی این زنجیره منجر به اختلال و تجمع مواد ناخواسته می شود. به همین دلیل، دوز مجدد محلول باکتریایی توصیه می شود. وقفه در دوز برای یک دوره زمانی طولانی ناچار منجر به تک کِشتی می شود. این میکروارگانیسم های اضافه شده در اصل به عنوان واکنش زنجیره ای عمل می کنند، که مواد را مرحله به مرحله کاهش می دهد تا زمانی که اسکیمر بتواند به طور دائمی آن را از مخزن بردارد. نتیجه را می توان در افزایش رونشین شونده غلیظ در اسکیمر پروتئین در روزهای بعد مشاهده کرد. آن را باید برای یک دوره ی 14-10 روزه بعد از هر تبادل ZEOvit (و برای استفاده ی اولیه ی ZEOvit) اضافه کرد. به منظور حفظ میکروارگانیسم ها، یک دوز اضافی دیگر در خارج از این دوره یک یا دو بار در هفته با همان نسبت دوز توصیه می کنیم. دوز بیش از حد در یک محیط ضعیف فاقد مواد مغذی منجر به تیره شدن بافت مرجانی می شود.
این محصول عمر مفید محدودی دارد، زیرا حاوی محیط های کشت میکروارگانیسم های زنده است. در صورت باز نشدن، اگر در یخچال نگهداری شود حداقل به مدت 6 ماه دوام می آورد. بعد از باز شدن بطری، عمر مفید تقریبا برابر 3 ماه است. گونه های قدیمی را می توان با بوی متعفن تشخیص داد. اگر این حالت وجود داشته باشد، برخی از میکروارگانیسم ها مرده اند و محلول را نمی توان استفاده کرد. ما توصیه می کنیم که اندازه ای از بطری را بخرید که بتوان آن طی دوره ی 3 ماهه استفاده کرد. بهتر است که مقادیر کوچک تری را به صورت مکرر بخرید. لطفا مطئن شوید تا از هر گونه آلودگی محلول در بطری جلوگیری کنید (برای مثال، با آب آکواریوم).
دوز:
آ) مقدار آبی که باید در مخازن تازه با آب شیرین و سنگ زنده استفاده شود (غیر ذخیره ای):
در شروع سیستم ZEOvit
4-2 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص روزانه طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، یک یا دو هفته 2-1 قطره به هر 25 گالن حجم آب خالص بدهید تا زمانی که ZEOvit تغییر کند.  
بعد از اولین تبادل ZEOvit:
یک روز در میان، 1 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، دو تا سه بار در هفته 1 قطره به هر 25 گالن حجم آب خالص بدهید.
ب) مقداری مورد استفاده در مخازن دارای بار مواد مغذی بالا و مخازنی که از ZEOvit برای اولین بار استفاده می کنند (از قبل ذخیره شده):
در شروع سیستم ZEOvit
روزانه 1 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، یک یا دو بار در هفته 2-1 قطره به هر 25 گالن حجم آب خالص اضافه کنید تا زمانی که ZEOvit تغییر کند.  
بعد از اولین تعویض ZEOvit :
1 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص به صورت یک روز در میان طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، دو تا سه بار در هفته 1 قطره به هر 25 گالن حجم آب خالص اضافه کنید.
ث) مقدار مورد استفاده در مخازن ضعیف مواد مغذی و مخازنی که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند (از قبل ذخیره شده):
به هر 25 گالن حجم آب خالص، 1 قطره ZEOvit را هر سه روز طی دوره ی 2 هفته ای اضافه کنید، هر بار ZEOvit عوض می شود. در غیر این صورت، به هر 25 گالن حجم آب خالص یک یا  دو بار در هفته 1 قطره اضافه کنید.
لطفا در نظر داشته باشید که این 3 فاز مختلف ممکن است در مدت زمان به مقدار قابل توجهی متفاوت باشند. ما توصیه می کنیم تعیین دوز فازها را بر این اساس تنظیم کنید.
 

پاسخ

0




3 . محصول ترکیبی باکتری و غذای مرجان (ZEOfood)
 این ماده به شکل مایع ارائه می شود، که در همان زمان و در ترکیب با محلول میکروارگانیسم ها (ZEObac) اضافه (داده) می شود. هدف این محصول دو بخش است:
 تکثیر و غذا برای دوز میکروارگانیسم ها و
منبع غذایی برای مرجان ها
ZEOfood7 حاوی اسیدهای آمینه و همچنین بسیاری از ویتامین ها است، که مرجان را قادر می سازد تا مواد مغذی لازم را که منجر به رنگ پذیری طبیعی می شود جذب کند.
ما این را انتخاب کرده ایم تا محصولات خود را به علت پیشرفت مداوم سیستم با شماره های نسخه توصیف کنیم. این محصولات از جمله شماره نسخه به طور مناسب نامگذاری شدند (برای مثال ZEOfood7). اگر با نسخه 7 این محصول شروع کنید (ZEOfood7 7)، بافت تیره نخواهد شد حتی اگر بیش از حد داده شود. شاخص دیگر، تشکیل فیلم باکتریایی سنگین در دکوراسیون و شیشه/دیوار مخزن است. حتی اگر این فیلم پذیرفته شود، باید به دلایل صرفا زیبایی شناختی پایین نگه داشته شود.
 مشابه ZEOstart، ممکن است که یک فیلم باکتریایی قهوه ای یا سبز روشن مرئی آن را ایجاد کند که شبیه شکوفه دیاتوم به نظر برسد. وقتی این اتفاق بیفتد، توصیه می کنیم که دوز ZEOfood7 و ZEOstart برای چند روز متوقف شود تا زمانی فیلم از بین برود. این فیلم معمولا زمانی ایجاد می شود که تعیین دوز بیش از حد وجود داشته باشد. توصیه می کنیم مقدار دوز خود را مطابق آن تنظیم کنید.
دوز:
آ) مقدار آبی که باید در مخازن تازه با آب شیرین و سنگ زنده استفاده شود (غیر ذخیره ای):
در شروع سیستم ZEOvit
روزانه 4-2 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، یک یا دو هفته 2-1 قطره به هر 25 گالن حجم آب خالص اضافه کنید تا زمانی که ZEOvit تغییر کند.  
بعد از اولین تبادل ZEOvit:
یک روز در میان، 1 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، دو تا سه بار در هفته 1 قطره به هر 25 گالن حجم آب خالص اضافه کنید.
ب) مقداری مورد استفاده در مخازن دارای بار مواد مغذی بالا و مخازنی که از ZEOvit برای اولین بار استفاده می کنند (از قبل ذخیره شده):
در شروع سیستم ZEOvit
روزانه 1 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، یک یا دو بار هفته 1 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص تا زمان تبادل ZEOvit اضافه کنید.
بعد از اولین تبادل ZEOvit :
1 قطره در هر 25 گالن حجم آب خالص به صورت یک روز در میان طی دوره ی 2 هفته ای.
سپس، دو تا سه بار در هفته 1 قطره به هر 25 گالن حجم آب خالص اضافه کنید.
ث) مقدار مورد استفاده در مخازن ضعیف مواد مغذی و مخازنی که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند (از قبل ذخیره شده):
به هر 100 گالن حجم آب خالص، 1 لیتر ZEOvit را هر سه روز طی دوره ی 2 هفته ای اضافه کنید، هر بار ZEOvit عوض می شود. در غیر این صورت، به هر 25 گالن حجم آب خالص یک یا  دو بار در هفته 1 قطره اضافه کنید.
لطفا در نظر داشته باشید که این 3 فاز مختلف ممکن است در مدت زمان به مقدار قابل توجهی متفاوت باشند. ما توصیه می کنیم تعیین دوز فازها را بر این اساس تنظیم کنید.
 

پاسخ

0





4 . غذای باکتری (ZEOstart2)
این محصول یک منبع غذایی مایع است و تولید مثل تمام باکتری های شوره ساز در آکواریوم را گسترش می دهد. بنابراین در کاهش فسفات (PO4) و نیترات (NO3) بسیار مؤثر است.
ما استفاده ی روزانه مداوم از این محصول به عنوان منبع غذایی باکتریهای شوره ساز را توصیه می کنیم. به دلایلی که در بالا ذکر شد، مراقب و هوشیار باشید. با اُوِردوز پایدار، ممکن است که یک فیلم باکتریایی قهوه ای یا سبز روشن مرئی ایجاد شود که شبیه شکوفه دیاتوم به نظر برسد. این فیلم معمولا زمانی ایجاد می شود که تعیین دوز بیش از حد وجود داشته باشد. وقتی این اتفاق بیفتد، توصیه می کنیم که دوز ZEOfood7 و ZEOstart برای چند روز متوقف شود تا زمانی که فیلم از بین برود. توصیه می کنیم مقدار دوز خود را بر همین اساس تنظیم کنید. مشخص شده است که دوز روزانه در آزمون های عملی به منظور جلوگیری از «تغییرات» بزرگ در جمعیت باکتری ها ضروری است. بنابراین، ما دوز مقادیر کوچک تر در طول روز(در صورت امکان، ) را به جای مقادیر به ندرت بزرگ تر قویا توصیه می کنیم. مشاهدات ما، هنگامی که سطح مواد مغذی را بتوان نزدیک به سطوح قابل تشخیص نگه داشت، اثرات مثبتی بر رنگ پذیری مرجان را نشان داده اند. دوز بیش از حد می تواند تاثیر منفی بر کاهش PO4 و NO3 داشته باشد. اگر این پارامترها بعد از چند هفته دوز کمتر نشوند، توصیه می شود تا مقدار دوزها را کاهش دهید.
دوز:
آ) مقدار آبی که باید در مخازن تازه تاسیس با آب شیرین و سنگ زنده استفاده شود (غیر ذخیره ای):
5 میلی لیتر در هر 25 گالن حجم آب خالص به صورت روزانه تا 3-2 روز.
سپس، طی  دوره ی 2 هفته ای 1 میلی لیتر به هر 25 گالن حجم آب خالص اضافه کنید.
سپس، دوز را مشابه مقدار مخازن ضعیف و مخازنی انجام دهید که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند.
ب) مقداری مورد استفاده در مخازن دارای بار مواد مغذی بالا و مخازنی که از ZEOvit برای اولین بار استفاده می کنند (از قبل ذخیره شده):
به هر25 گالن حجم آب خالص، روزانه 2 میلی لیتر اضافه کنید.
سپس، دوز را مشابه مقدار مخازن ضعیف و مخازنی انجام دهید که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند.
ث) مقدار مورد استفاده در مخازن ضعیف مواد مغذی و مخازنی که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند (از قبل ذخیره شده):
به طور مداوم، به هر 250 گالن حجم آب خالص، بسته به شرایط مواد مغذی، روزانه 2-1 میلی لیتر اضافه کنید.
هنگامی که به کمک پمپ دوز، 4-2 بار در روز دوز انجام شد نتایج خوبی به دست آمد.  لطفا در نظر داشته باشید که یک پمپ دوز با کیفیت و مطمئن باید استفاده شود تا از مقدار دوز مناسب و عملیات بدون خطا اطمینان حاصل شود. هنگام استفاده از پمپ دوز، از مقدار دوز را به صورت منظم بررسی کنید.
ما به طور کلی توصیه می کنیم تا از مقدار دوز و جریان آب پایین تر استفاده کنید تا زمانی که استفاده از سیستم آسان شود. همانطور که قبلا اشاره شد، مرجان ها به دوره ی زمانی معینی نیاز دارند تا خود را با پارامترهای محیط خود وفق بدهند. هر چه زمان بیش تری را به منظور این تغییرات برای مخزن خود فراهم کنید مشکلات کمتری رخ خواهد داد. لطفا با این سیستم با فلسفه ی «بیش تر بهتر است» رفتار نکنید.
 در صورتی که شما حاضر نباشید و نتوانید رسانه را به صورت روزانه اضافه کرده یا « مخلوط» کنید، فقط از جایی انتخاب کنید که بعد از باگشت تان انجام آن را ترک کرده اید.

 

پاسخ

0




5 . فیلتراسیون ثابت با کربن فعال
ما استفاده ی مداوم از کربن فعال با کیفیت خود برای فیلتراسیون را توصیه می کنیم. تاثیر کربن فعال می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد، بنابراین مخالفت با استفاده از هر برند دیگر را توصیه می کنیم. مقدار 0.5 تا 1 لیتر کربن فعال را به صورت غیرفعال در یک کیسه ی توری در هر 250 گالن آب مخزن استفاده کنید. هر 30 روز کربن فعال را کاملا جایگزین کنید. این کار باعث می شود تا آب مخزن تان کاملا روشن بماند که نفوذ نور نامحدود و صحیح را میسر می سازد. کربن ما پروتئین های زیادی (مشابه اسکیمر) و نیز سموم آزاد شده از مرجان ها را جذب می کند. به منظور حفظ بهره وری کربن، توصیه می کنیم تا هر دو روز کیسه ی توری را مخلوط کنید. این مانع تشکیل کانال خواهد شد. ما استفاده از کربن فعال در فیلتری با جریان اجباری را توصیه می کنیم. آزمایشات نشان داده اند که مقدار مناسب کربن را می توان در فیلتر در بالای زئولیت ها نیز قرار داد. ما می خواهیم اشاره کنیم که در حین آزمایشات برندهای مختلف کربن فعال، برخی از آن ها تاثیر منفی بر رنگ پذیری مرجان داشته اند.  
آب با استفاده از این کربن فعال روشن تر خواهد شد که افزایش انتقال نور به صخره ی ما را میسر می سازد، بنابراین، اتخاذ مراحل احتیاطی مانند بالا بردن آویزهای روشنایی اصلی خود، کوتاه کردن دوره ی نوری یا هر دو، ممکن است لازم باشد تا از فشار نور زیاد به مرجان های خود جلوگیری کنیم. اگر از روشنایی با قدرت بالا استفاده کنید، توصیه می کنیم تا مقدار استفاده را در 2 مرحله به آرامی افزایش دهید. افزایش شفافیت آب می تواند منجر به آسیب بافت مرجانی شود. در صورت کاربرد بسیار قوی، توصیه می کنیم تا 50% از کربن مورد استفاده را به صورت غیرفعال به کار ببرید.
توصیه می کنیم تا از مقدار کربن فعال بالاتر از مقدار مذکور استفاده نکنید.
کربن را در یک کیسه ی توری (یا جوراب نایلونی) قرار داده و آن را در آب RO خیس کنید که تقریبا تا 90 درجه سلسیوس گرم شده باشد. اجازه دهید حدود 24 ساعت خیس بخورد در حالی که آن را قبل از قرار دادن در سیستم تان سرد کنید. این کربن را می توان از غبار کربن در آب RO نیز شستشو داد. سیاهی ناشی از کربن بر سیستم تان تاثیر منفی نخواهد گذاشت.
دوز (جریان غیرفعال):
آ) مقدار آبی که باید در مخازن تازه تاسیس با آب شیرین و سنگ زنده استفاده شود (غیر ذخیره ای):
استفاده ی مداوم 0.5 تا 1 لیتر کربن فعال در هر 250 گالن حجم آب خالص، هر 30 روز عوض شود.
ب) مقداری مورد استفاده در مخازن دارای بار مواد مغذی بالا و مخازنی که از ZEOvit برای اولین بار استفاده می کنند (از قبل  ذخیره شده):
استفاده ی مداوم 0.5 تا 1 لیتر کربن فعال در هر 250 گالن حجم آب خالص، هر 30 روز عوض شود.
ث) مقدار مورد استفاده در مخازن ضعیف مواد مغذی و مخازنی که با سیستم ZEOvit به صورت پایدار اجرا می شوند (از قبل ذخیره شده):
استفاده ی مداوم 0.5 تا 1 لیتر کربن فعال در هر 250 گالن حجم آب خالص، هر 30 روز عوض شود.
به طور خلاصه، با استفاده از چهار عنصر مذکور، می توان به سطوح تقریبا طبیعی ترکیبات قابل اندازه گیری توسط سرپرستان آکواریوم دست یافت. به خاطر داشته باشید هر مخزن با محیط خود آن متفاوت است. نه تنها در حیوانات تولید کننده مواد غذایی بلکه در نوع و مقدار میکروارگانیسم ها نیز تغییراتی وجود دارد. مقدار مصرف کنندگان مواد غذایی (مانند مرجان ها) توصیه ی دوز دقیق را تقریبا غیرممکن می سازد. به منظور رسیدن به پتانسیل کامل سیستم، استفاده از مقادیر دوز و فواصل دوز فوق را توصیه می کنیم تا به آرامی مقادیر بهینه برای سیستم خود را بدون اُوِر دوز پیدا کنید.
 با این حال، شرایط تقریبا طبیعی آب برای دستیابی به نسبت رشد مطلوب و نیز گسترش رنگ های شدید کافی نیست. برخی شرایط ثانویه نیز مورد نیاز هستند که در زیر توضیح داده خواهد شد.
زمانی که آمینو اسیدها در طول انتقال به محیط دارای مواد مغذی پایین منتقل شدند، اثرات مثبتی را می توان مشاهده کرد. ما استفاده از محصول «اسید آمینه کنسانتره بالا» را برای مرجان ها و «اسید آمینه LPS» را برای مرجان های بزرگ نرم و سنگی پلیپی» توصیه می کنیم. استفاده از غذای مرجانی ما، Pohl’s Coral Vitalizer، برای مرجان های این محیط مفید تشخیص داده شده اند.
می خواهیم تاکید کنیم که استفاده از ضدعفونی کننده های اوزون یا UV با این سیستم امکان پذیر نیستند. میکروارگانیسم ها و عناصر اضافه شده با استفاده از آن نابود خواهد شد.
6 . اسکیمینگ قوی کارآمد
همانطور که قبلا عنوان شد، مبنای این روش بر خارج کردن مواد مضر از طریق اسکیمینگ  است. استفاده ی مداوم و تمیزکاری مکرر باید به منظور حفظ عمل اسکیمر در حداکثر سطح آن انجام شوند. نتایج زمانی بهتر هستند که اسکیمر به منظور عدم تولید کف بسیار غلیظ تر تنظیم شود (اسکیمینگ مرطوب). ما می خواهیم اشاره کنیم که این فکر ما است که چرخ های سوزنی ممکن است عناصر خاصی را شرکت دهند و پلانکتون ها را نابود کنند. این عناصر مانند پتاسیم را باید دوباره به سیستم اضافه کرد. از اسکیمر خیلی بزرگ استفاده نکنید یا اگر از یک اسکیمر چرخ سوزنی استفاده می کنید، اسکیمینگ  مرطوب به کار برید.

 

پاسخ

0




7 . روشنایی کافی
ما استفاده از هالیدهای فلزی با درجه حرارت 14000-10000 کلوین (مانند BLV) را توصیه می کنیم، زیرا این لامپ بهترین نتایج را در آزمایشات تجربی تولید کرد. در این آزمایش ها، این لامپ ها شدیدترین و بهترین رنگ ها را در رشد مرجان ها و حفظ مخازن موجب شدند. از آنجا که رنگ این لامپ به چشم انسان زرد به نظر می رسد و بسیاری از آن ها طیف آبی تر را ترجیح می دهند، می توان آن را با لامپ های آبی مناسب تکمیل کرد. ما به علت بالاترین بهره وری موجود با منعکس کننده ها منحصرا از لامپ های T5 استفاده می کنیم. شدت و نیز طیف نور نقش عمده ای در رنگ پذیری مرجان ایفا می کند.
یا: یک جایگزین واقعی دیگر روشنایی شدید با T5 است. ما در مخازن خود، تا زمانی که رشد و رنگ پذیری با لامپ های « Korallensuch Coral Light» و « Fiji Purple» مرتبط باشد، به نتایج بزرگی دست می یابیم. ما از ترکیب 2;4 ( Fiji Purple/ Coral Light) با شدت تقریبا 550 وات در هر m2 استفاده می کنیم. لامپ ها هر 8-6 هفته جایگزین می شوند تا بهترین نتایج تضمین شود.
8 . بهینه سازی افزایش مواد مغذی
ادامه دادن هدف سیستم برای رسیدن به محیطی با مواد مغذی پایین، لازم است تا ارائه ی مواد مغذی با آب پایانی را محدود کرد و تغذیه را در حداقل حفظ کنید. روش های زیادی برای انجام این کار وجود دارد. ما از بین بردن مواد جامد غیرمحلول را به وسیله ی سیستم اسمزی معکوس برای تغییرات آب و آب پایانی توصیه می کنیم. این کار برای استفاده از یک واحد یون زدایی بعد از واحد RO مفید است. منبع دیگر مواد مغذی از ماهی ها بدست می آید. مواد دفعی آن ها و نیز غذای نخورده  ی آن ها، به تجمع مواد مغذی در آب اضافه می کند. تغذیه ی بخش های کوچک با پمپ های خاموش مانع انباشت غذا در دکوراسیون می شود و فرایند تجزیه ی نیتریت (NO2)، نیترات (NO3) و فسفات حاصل را محدود می کند. مقدار و نوع ماهی ها باید با نوع و اندازه ی سیستم مطابقت کند.
9 . افزودن عناصر در سطوح پایین
البته، مواد مغذی پایین برای افزودن عناصر نیز به کار می روند. ما مخالفت با مقادیر بالای افزودنی ها را در این محیط توصیه می کنیم زیرا مشکلات زود یا دیر رخ می دهند. من این مشکلات را به تجمع آرام اما ثابت مواد استفاده نشده نسبت می دهم. در این حالت، کم اغلب زیاد است. بسیاری از این عناصر اضافه شده اثرات سمی بر حیوانات دارند اگر به سطوح خاصی برسند و بنابراین نسبت به مزیت موجب ضرر بیش تری می شوند. این مسئله ای است که نیاز به نوعی تغییر در سلسله افکار با این سیستم دارد. افزودن منظم عناصر در مقادیر بسیار ناچیز و تغییرات آب برنامه ریزی شده برای جلوگیری از نقص در مرجان ها کافی هستند. توصیه ی مقدار معین غیر ممکن است زیرا هر مخزن متفاوت است. نوع تجهیزات، و نیز ذخیره ی مخزن، به سطوح بالایی از فردیت نیاز دارند. مهارت های مشاهده ی شخص مسئول مرجان ها بسیار اهمیت دارند. شخص باید در نظر داشته باشد که مواد اضافه شده در این محیط 2-3 روز در واکنش ها تاخیر داشته اند. این واقعیت هنگام افزودن عناصر بسیار مهم است. ما توصیه می کنیم که هنگام تعیین مقدار عناصر با اثرات نامشخص، با دقت و فقط یک بار تعیین کنید. چند روز صبر کرده و واکنش مرجان های خود را مشاهده کنید. یک پارامتر بسیار مفید رنگ پذیری مرجان هایتان است. این بافت باید روشن باقی بماند و رنگ پذیری باید شدید باشد چنانکه در طبیعت نمایش می دهند.
مشروط بر اینکه پارامترهای قابل اندازه گیری نیترات (NO3) و فسفات (PO4) به طور دائم در سطوح پایین هستند، هر گونه تیرگی بافت ها و ناپدید شدن رنگ آمیزی تقریبا همیشه نشانه ی  اُوِر دوز است. به نظر ما، این شاخص بسیار بهتری از نتایج مشکوک بسیاری از بسته های آزمایش است. گاهی اوقات، مشاهده ی بصری به علت دخالت های ذهنی فردی مورد نیاز در این بسته های آزمایش می تواند  منجر به تفاوت های بزرگ در خواندن غلظت شود.
تا زمانی که انگل ها مشکل ایجاد نکنند، رنگ های ملایم و بافت تیره یا قهوه ای، در بیش تر موارد، نتیجه ی مواد مغذی بالا است.  می توان فرض کرد که نیترات (NO3) یا فسفات (PO4) وجود دارد یا اینکه بسیاری از عناصر دیگر موجود هستند.
ما افزودن محصولات زیر را از زمان شروع توصیه نمی کنیم. زمان لازم برای مرجان های خود فراهم کنید تا با محیط جدید سازگار شوند. ما تعیین مقدار این محصول را بعد از روشن تر شدن بافت توصیه می کنیم. زمان مناسب برای انجام این کار می تواند تا حد زیادی متفاوت باشد و به بار مواد مغذی شروع بستگی دارد.
واکنش های زیر را زمانی می توان هنگام دوز  (تعیین مقدار) عناصر توصیف شده مشاهده کرد و باید در تعیین نسبت های دوز کمک کنند:

 

پاسخ

0




پتاسیم یدید/ کنسانتره فلوراید:
افزودن این مکمل منجر به بهبود رنگ های آبی در SPS می شود. در مقابل یدید PVP یا محلول Lugols Iodide، تا زمانی که مقدار مناسب باشد هیچ گونه تیرگی بافت وجود ندارد. به عنوان دوز شروع توصیه می کنیم به هر 25 گالن 1 قطره اضافه کنید، هرچند مقدار دوز و فاصله باید با مخزن شما مطابقت داشته باشند. یک شاخص بسیار خوب برای تعیین دوز مرجان زرد است. اگر مرجان های شما روشنایی لرزان سبز نشان می دهند، آن شاخص دوز بیش از حد (اُوِردوز) این محصول است (یا کنسانتره آهن). زمانی که این اتفاق بیفتد، توصیه می کنیم که تعیین دوز متوقف شود تا زمانی که رنگ مرجان دوباره به زرد شدید تبدیل شود. در مرجان acropora آبی، تعیین دوز باید زمانی انجام شود که شدت رنگ ها کمتر می شود. در اغلب موارد، دو بار در هفته تعیین دوز با نسبت 1 قطره در هر 100 لیتر باید کافی باشد. این مکمل را می توان در مخازنی که از روش ZEOvit استفاده نمی کنند، نیز به کار برد.
کنسانتره آهن:
افزودن آهن در درجه اول بر تشکیل رنگ سبز تاثیر می گذارد. با این حال، باید با این عنصر با احتیاط رفتار کرد. آهن به افزایش رشد مرجان، و نیز رشد جلبک ها شناخته شده است. شما می توانید همین نتیجه را در تراکم zooxanthellae در بافت مرجان مشاهده کنید. تیره شدن بافت نشان می دهد که آهن زیادی اضافه شده است. به عنوان رژیم دوز اولیه، روزانه 1 قطره در هر 25 گالن را توصیه می کنیم. این مقدار دوز و فاصله باید بر همین اساس تنظیم شوند. ما استفاده از مرجان های زرد به عنوان شاخص را توصیه می کنیم. زمانی که مرجان ها روشنایی لرزان سبز نشان می دهند دوز را متوقف کنید. تعیین دوز این محصول (یا پتاسیم یدید/ کنسانتره فلوراید) متوقف کنید تا زمانی که مرجان های زرد دوباره به زرد شدید تبدیل شوند. در اغلب موارد، دوز دو بار در هفته با نسبت 1 قطره در هر 25 گالن باید کافی باشد.
(شاخص دیگری که مرجان های شما کمبود آهن دارند: مرجان قرمز acropora تبدیل به صورتی کم رنگ و مرجان سبز acropora به زرد تبدیل می شود). این مکمل را می توان همچنین در مخازنی استفاده کرد که از روش ZEOvit استفاده نمی کنند.
محلول ماکرو-عنصر (کنسانتره ماکرو-عناصر ZEOspur)
این محصول از رشد و نیز تشکیل رنگ پشتیبانی می کند  . این محصول حاوی عناصر استاندارد نیست بلکه حاوی عناصری است که از مخلوط های نمک مصنوعی از دست می روند. با این حال، این عناصر در غلظت های بسیار پایین در آب دریای طبیعی موجود هستند. ما دوز یک بار در هفته با نسبت 5 میلی لیتر در هر 25 گالن در مخازن ذخیره ای سنگین و به مقدار کمتر در مخازن دارای حیوانات کمتر، توصیه می کنیم. این مکمل را می توان همچنین در مخازنی استفاده کرد که از روش ZEOvit استفاده نمی کنند.
Stylo – Pocci –Glow
این محصول تراکم zooxanthellae را در pocillopora، stylophora و seriatopora «تنظیم» می کند. کاهش zooxanthellae دید بهتر رنگ های بافت پایین تر را میسر می سازد. روشنایی کلی گونه های فوق با این محصول امکان پذیر است. رسیدن به بالاترین سطح رنگ پذیری  هنگام استفاده از این محصول 14 روز طول می کشد. توصیه می کنیم که دوز در آن نقطه متوقف شود تا زمانی رنگ ها دوباره تیره تر شوند. ما افزودن با نسبت 2 قطره به هر 25 گالن را توصیه می کنیم، هر بار این گونه ها دوباره تیره تر می شوند. دوباره دوز را شروع کرده و مراحل فوق را تکرار کنید. این مکمل را می توان همچنین در مخازنی استفاده کرد که از روش ZEOvit استفاده نمی کنند.
اسید آمینه بسیار غلیظ
این محصول در درجه اول به رشد و نیز نشاط کمک می کند. آزمایشات ما نشان داده اند که مرجان ها می توانند رشد را تا 100% افزایش دهند، حتی اگر در نقاط کم نور قرار بگیرند. گسترش پولیپ نیز به به حداکثر رسانده می شود. ما انحصارا از اسیدهای آمینه استفاده می کنیم که در طبیعت در دسترس هستند و می توانند توسط مرجان ها مورد استفاده قرار بگیرند. ما دوز روزانه 1 قطره در هر 25 گالن را توصیه می کنیم. دوز بیش از حد یک عامل محسوب نمی شود تا زمانی که مشکلی با جلبک لجنی قهوه ای وجود نداشته باشد. این امکان هست که تیره شدن بافت مرجان در صورتی رخ دهد که یک اُوِردوز مداوم وجود داشته باشد.  در این حالت، مقدار دوز را تا یک سوم کاهش دهید. اگر دستورالعمل های دوز را دنبال کنید، نباید در انجام این کار مشکلی  داشته باشید. هر چند، اگر علائم دوز بیش از حد رخ دهد، دوز را تا چند روز متوقف کنید تا زمانی که ساخت لجن از بین برود. این مکمل را می توان همچنین در مخازنی استفاده کرد که از روش ZEOvit استفاده نمی کنند.
کنسانتره اسید آمینه LPS
 این محصول یک منبع غذایی مرغوب مبتنی بر اسیدهای آمینه است که به طور خاص برای مرجان های بزرگ سنگی پولیپ (LPS) مانند Cynaria، Blastomusa، Welsophylia، Symphylia، Musidae، Fungias، Heliofungias و Catalaphylia طراحی شده است. مرجان ها بافت خود را بلافاصله بعد از دوز گسترش می دهند. دوز منظم تاثیر مثبت بر رشد مرجان دارد. آن می تواند به فرایند اصلاح مرجان های آسیب دیده کمک کند. ما توصیه می کنیم که این محصول را به طور خاص در حین تغییر اولیه ی سیستم به محیط دارای مواد مغذی کم به علت سازش آهسته ی این گونه های مرجان استفاده کنید. ما دوز روزانه 1 میلی لیتر در هر 50 گالن را توصیه می کنیم. اگر رنگ بافت مرجان ها قهوه ای می شود، مقدار دوز را کاهش دهید.

 

پاسخ

0




K-Blalance و K-Balance قوی (مکمل پتاسیم)
پتاسیم یک عنصر اصلی در آب دریا با غلظت مشابه کلسیم در سطح mg/liter  410-380 است. K-Balance حاوی نمک های پتاسیم متعدد و نیز دو عنصر اضافی موجود به شکل بسیار غلیظ است. آزمون های ما در بسیاری از مخازن دارای کمبود پتاسیم شناخته شده مزایایی را در روزهای دوز نشان داده اند، که منجر به بهبود رنگ پذیری و رشد در کل مخزن می شوند.  K-Balance عناصری را اضافه می کند که تا حد از طریق اسکیمینگ به خصوص به وسیله ی اسکیمرهای چرخ سوزنی برداشته می شوند.
 کمبود پتاسیم را می توان در حیوانات مختلف به شرح زیر تشخص داد:
Montipora، به خصوص انواع آبکاری، رشد آهسته تری را نشان می دهند و تا رسیدن به رنگ خاکستری شسته به نظر می رسند. کمبود پتاسیم پنهان نیز ممکن است منجر به از دست رفتن بافت شود که از یک یا چند لکه گسترش می یابد. Stylophora و Pocillopora طوری به نظر می رسند که گویی برای مدتی طولانی در معرض هوا قرار گرفته اند. پولیپس ها کاملا خارج شده اند و رنگ ها روشن و بدون عمق هستند. Seriatopora ممکن است که تمام بافت ها را فقط طی چند روز کاملا از دست بدهد، که از پایه شروع می شود. رنگ پذیری صورتی ممکن است به قهوه ای روشن تبدیل شود. مرجان های Acropora رنگ خود را از دست داده و روشن تر و کم رنگ تر می شوند. رشد به طور کامل متوقف می شود. اگر کمبود پتاسیم ادامه یابد، بافت از دست می رود که عمدتا از پایه شروع می شود. Tubinaria Reniformis رشد را به طور کامل متوقف می کند و محو می شود.
دوز K-Balance:
روزانه 1 میلی لیتر به هر 25 گالن تا زمانی که نشانه های فوق ناپدید شوند و رشد ادامه یابد. دوز را می توان با نسبت روزانه 0.2 میلی لیتر در هر 25 گالن ادامه داد. دوز بیش از حد ممکن است منجر به افزایش رشد جلبک منجر شود و شاخصی است که سطوح پتاسیم کافی هستند. رشد جلبک 3-2 روز بعد از توقف دوز به حالت عادی برمی گردد.
ما متوجه شدیم که بسته به نمک مورد استفاده، مخازن قدیمی اغلب بارها غلظت پایین کمتر از mg/l 200 را نشان می دهند. بنابراین مخازن بزرگ تر به غلظت بالاتر و نسخه ی ترکیبی متفاوت نیاز دارند (K-Balance Strong). این محصول حاوی هیچ گونه عناصری به جز پتاسیم نیست.
دوز K-Balance Strong
هر 2 ساعت حداکثر 1 میلی لیتر در هر 25 گالن. ما توصیه می کنیم تا با  0.5 میلی لیتر برای هر 25 گالن در هر 2 ساعت شروع کنید. به غلظت سطح K در آن زمان توجه کنید. همین که بتوان 380 میلی گرم را اندازه گیری کرد، باید دوز را متوقف کنید. اگر بعد از دو هفته متوجه شدید که این سطح دوباره کاهش یافته است، دوباره دوز را در مقادیر پایین تر شروع کنید تا زمانی که مقدار مطلوب به دست آید. لطفا بیش از 1 میلی لیتر به هر 25 گالن در هر دو ساعت اضافه نکنید.
هشدار: دوز را فقط مشابه مقدار توصیه شده انجام دهید. این مکمل بسیار غلیظ است و دوز بیش از حد می تواند منجر به (سوختن) رئوس رشد شود.
نکته: برای ایجاد رشد و رنگ پذیری مرجان های خود، توصیه می کنیم تا دوز این مکمل را در ترکیب با کنسانتره فلوراید- پتاسیم یدید 2-1 بار در هفته برای هر 25 گالن انجام دهید.
برای تعیین سطوح پتاسیم موجود در مخزن تان، سطوح خود برای مخازن دریایی که آزمون k+ را توسعه داده اند توصیه می کنیم. سطوح پتاسیم آب مخزن فعلی را می توان با بررسی راه حل آزمون در مقیاس کد رنگ تعیین کرد. سطوح پتاسیم حدود 380 میلی گرم زیاد تغییر نمی کند اگر نمک با پتاسیم کافی برای تغییرات آب استفاده شود. در این حالت یک آزمون در هر دو هفته کافی است. سطوح پتاسیم را می توان به آرامی با K-Balance یا K-Balance Strong بالا برد تا زمانی که آزمون مطابق تصویر زیر 380 میلی گرم را نشان دهد.
این تصویر غلظت K+ حدود mg/l380 را نشان می دهد.
هر یک از مقادیر دوز این محصولات در درجه اول به مقدار حیوانات موجود در مخزن شما بستگی دارد. مقادیر توصیه شده و فاصله ها بر مبنای مخازن ذخیره ای خوب متوسط قرار دارند. صد درصد تمام این عناصر توسط مرجان جذب و استفاده خواهد شد. هر چه حیوانات زیادی در مخزن وجود داشته باشد، مقادیر بیش تری را باید به آن بدهید تا تمام عناصر را در تمام زمان ها در دسترس قرار دهید. ما قویا تنظیم رژیم دوز را بر اساس مرجان هایتان توصیه می کنیم. لطفا به خاطر داشته باشید که تمام محصولات ما بسیار غلیظ هستند و بنابراین هنگام دوز مستلزم توجه هستند.
ما امیدواریم که بتوانیم در مورد هر یک از محصولات با نکات فوق به شما ایده بدهیم. تفاوت بین اثرات مثبت و منفی کوچک است و این کار هر کاربر است که مقدار صحیح دوز را بر اساس واکنش مرجان تعیین کند. بسیاری از اوقات، افراد هنگامی که مرجان ها کم رنگ تر می شوند دچار اشتباه افزایش مقدار دوز می شوند. با این حال، این تضاد معیار صحیح برای برگرداندن رنگ ها به حالت طبیعی خواهد بود.

 

پاسخ

0




10 . پارامترهای بهینه ی آب (کلسیم، منیزیم، KH، پتاسیم، شوری)
برابر محیط دارای مواد مغذی پایین، باید کلسیم (Ca)، منیزیم (Mg)، پتاسیم (K+) و سختی کربنات (KH) را نیز باید با سطوح طبیعی مطابقت دهید. غلظت های زیر برای مشتریان ما کار کرده اند:
 
غلظت های بالاتر هیچ مزیتی نشان نمی دهند. نه رشد و نه رنگ آمیزی در مرجان های SPS را نمی توان به طور مثبت تحت تاثیر قرار داد. با این حال، اگر هر یک از پارامترهای فوق بیش از حد انحراف یابند، نتیجه می تواند در محیط جدید به سرعت منفی شود. ما افزودن این مواد معدنی از طریق راکتور کلسیم که با دانه دار شدن منیزیمی و سنگریزه ی مرجانی درشت را توصیه می کنیم. این کار پارامترها را ثابت نگه می دارد و تغییرات شدید نخواهد بود. شن های سنگریزه ی مرجانی را در آب اسمزی معکوس برای چند روز خیس کنید تا هر گونه فسفات را از مواد حذف کنید. آب باید در این زمان چند بار عوض شود. اگر می خواهید مرجان های SPS را با موفقیت نگه دارید، ثابت نگه داشتن این سطوح و شوری در تمام اوقات ضروری است. تغییرات سریع و شدید همیشه تاثیر منفی بر حیوانات شما خواهد داشت.
حفظ سطوح مناسب منیزیم و کلسیم با تنها رسانه مرجانی خراب در راکتور کلیسیم گاهی می تواند مشکل باشد. مخلوط های نمک مصنوعی بسیاری از اوقات فاقد مقادیر مناسبی از این دو عنصر است. به همین علت، دانه های خاصی (ZEOmag و ZEOca) ارائه می دهیم تا از سطوح کافی این عناصر اطمینان یابیم. هر دو دانه باید با رسانه سنگریزه ی مرجان با نسبت تقریبا 10% (بسته به الزامات مخزن) قبل از پر کردن آن در راکتور کلیسیم، ترکیب شوند. آزمایش ها نشان داده اند که این روش ملایم و مؤثر در ارائه ی این عناصر مناسب است. ما این روش اضافه کردن عنصر از طریق دوز با کلرید را پیشنهاد می کنیم.  به خصوص مرجان های حساس مانند Acropora suharsoni می تواند مستعد از دست رفتن بافت با اضافات کلریدها باشند. مقداری که باید از این دانه ها استفاده شود با مقدار مرجان ها متفاوت است و بنابراین به ذخیره بستگی دارد. افزایش مقدار را بر اساس نتایج آزمون برای یافتن سطح «بهینه» کاهش دهید. لطفا به منظور جلوگیری از سطوح بالای این عناصر با دقت پیش بروید. هر دو دانه بسیار مؤثر هستند.
مناسب بودن ماسه طبیعی مرجان برای این منظور می تواند بسته به نقطه ی مبدا بسیار متفاوت باشد. ما آزمایش مواد برای PO4 را با خیس کردن آن در آب RO/DI به مدت چند روز، توصیه می کنیم. این آب را می توان اکنون برای PO4 آزمایش کرد. توصیه می کنیم که از ماسه مرجانی بسیار آلوده استفاده نکنید. با این حال، همیشه می توانید از نوعی جذب کننده فسفات برای برون ریز راکتور کلیسیم خود استفاده کنید. این محصولات را می توان در مخازنی استفاده کرد که از روش ZEOvit استفاده نمی کنند.
 
در این نقطه، می خواهیم توصیه ی خود را درباره ی پاسخ های اغراق آمیز به مشکلات «قابل اندازه گیری» ارائه دهیم. بسیاری از موارد، آن خطای آزمون یا نتیجه ی بسته های آزمون منقضی شده یا نامناسب ذخیره شده است. ما قبل از اتخاذ هر گونه اقدامات اصلاحی، آزمون دیگری را توصیه می کنیم.
مطالعات اخیر نشان داده اند که برخی از نتایج بسته های آزمون مورد استفاده در این سرگرمی می تواند تا حد زیادی از مقادیر صحیح متفاوت باشد. استفاده از آب نمک واقعی (حاصل از جایی که مرجان ها ایجاد شده اند) برای کالیبراسیون برای اندازه گیری سختی پتاسیم، کلسیم، منیزم، پتاسیم و شوری بسیار مفید است. این اطمینان می دهد که مقادیر قابل اندازه گیری حداقل نزدیک به شرایط طبیعی هستند.
به منظور جلوگیری از هر گونه اتلاف، لطفا توصیه ها را به خاطر بسپارید. تغییرات در شوری باید بسیار آرام انجام شود و توصیه می کنیم از تغییرات هفتگی حداکثر 10/00  بیش تر نشود. آسان ترین راه برای افزایش شوری، افزودن نمک به آب  پایانی است. این افزایش آرام و ثابت شوری را تضمین می کند.
بهترین نمک Reefer
موفقیت نگه داشتن مرجان های SPS تا حد زیادی به کیفیت نمک با تعادل مناسب عناصر بستگی دارد. تجربه ی ما نشان داده است که هر نوع نمک پیشنهادی این معیارها را ندارد. بهترین نمک Reefer  با بیش ترین دقت تولید می شود، که فقط از مواد شیمیایی بسیار باکیفیت در پی استانداردهای داروخانه آلمان و اروپا استفاده می کند. نمک در عرض 10 دقیقه در دمای حدود 25-15 درجه سلسیوس به طور کامل حل می شود اگر با یک پمپ قوی مخلوط شود. سطوح متعادل نمک، کاهش تغییرات آب را تا 5% در هر دو هفته ممکن می سازد.
 

پاسخ

0




11 . تغییرات آب هفتگی منظم
برای گرفتن اضافه ی متعادل عناصر موجود در مخلوط های نمک، تغییر آب هفتگی با مقدار بسته به مقدار مرجان ها را توصیه می کنیم. مخازن ذخیره ای سبک یا طبیعی باید 6-5 % تغییر آب هفتگی با مخلوط نمک خوب دریافت کنند. برای مخازن ذخیره ای سنگین، تغییر هفتگی 10% را توصیه می کنیم، مگر اینکه از مخلوط نمک ما «Reefer's Best» استفاده کنید (5% هر دو هفته حتی در مخازن  ذخیره ای سنگین کافی است). لطفا مطمئن شوید که شوری مخزن را بالاتر یا پایین تر نیاورید. دلیل این تغییر آب خارج کردن مواد مغذی نیست بلکه فراهم کردن افزایش متعادل عناصر لازم برای مرجان ها است.
بسته به عمر مخزن و تجمع مواد مغذی و عناصر، ممکن است برای موفقیت این سیستم 12-3 ماه طول بکشد. طولانی ترین تبدیل ما در مخزنی که به مدت 15 سال ایجاد شده بود، 11 ماه طول کشید. این تغییر بدون اتلاف مرجان ها، آرام و با دقت انجام شده است. سپس، موفقیت سریع رخ خواهد داد و می توان آن را حفظ کرد اگر نکات مذکور دنبال شوند.   
صبر، مراقبت، مشاهده و توانایی کنترل دوز عناصر، مطمئن ترین الزامات در کنار تجهیزات فنی «استاندارد» برای موفقیت این سیستم هستند.
نگه داشتن مرجان های نرم و چرمی، حلزون ها و نیز مرجان های  LPS با این سیستم آسان است چنانکه می توانید در مخازن ما که سال ها قبل ایجاد شده اند، مشاهده کنید.
12 . جریان آب کافی
 جریان آب کافی یک عامل مهم دیگر برای آکواریوم صخره  موفق است. ما حدود 20-10 برابر حجم آب در هر ساعت را توصیه می کنیم. لطفا مطمئن شوید که بخشی با جریان ناکافی در هر نقطه از مخزن وجود نداشته باشد. رشد مرجان ممکن است مانع جریان بعد از سال ها شود و افزایش جریان آب ممکن است لازم باشد. جریان ها برای تسهیل ریزش(مرجان های نرم) به جریان نیاز دارند و ریزه ها ممکن است برای فرونشستن در سطح آن ها ممکن نباشند زیرا می تواند منجر به آسیب بافت شود. با پمپ های Tunze Stream که جریان قوی اما ملایم تولید می کند، جریان بسیار خوبی را می توان به دست آورد.
13 . استفاده از سنگ زنده
ما استفاده از سیستم را از زمان شروع در مخازنی توصیه می کنیم که برای کوتاه شدن چرخه ی اولیه از قبل با سنگ زنده ذخیره شده اند. تجربه ی ما نشان داده است که می توان مرجان ها را طی 4-2 هفته بدون هیچ گونه تاثیر منفی ارائه داد تا زمانی که تمام شرایط دیگر مناسب باشند. همیشه در صورت امکان از سنگ زنده تازه استفاده کنید (اگر مستقیما از جعبه وارد باشد، بهترین حالت است). هر چه سنگ زنده تازه تر باشد بهتر است. ما مخالفت استفاده از سنگ زنده قدیمی یا متعفن و نیز سنگ مرده یا مصنوعی را توصیه می کنیم. این می تواند زمان چرخه را به شدت افزایش دهد و به طور بالقوه مواد مضر را ارائه دهد. ما توصیه می کنیم که سرامیک ها را قبل از اینکه به سیستم ارائه دهید، به مدت حداقل 3 ماه خیس کنید. لطفا به خاطر داشته باشید؛ مخازن می توانند در طول چرخه ی اولیه بسیار ناپایدار باشند زیرا تعادل باکتریایی لازم ایجاد نشده است. ما تا جایی که ممکن است تداخل کوچک در طول این مرحله را توصیه می کنیم.
علاوه بر این، استفاده از نوعی زیرلایه ی پایین را توصیه می کنیم. تجربه ی ما نشان داده است که آراگونیت یا ماسه مرجان (mm 4-2 اندازه دانه) بهتر از بقیه کار می کند. شما باید مواد را قبل از استفاده عمدتا برای آزاد کردن فسفات محدود، در آب RO به مدت 2 هفته خیس کنید. هر دو روز آب موجود در این ظرف خیساندن را عوض کنید تا زمانی که هیچ PO4 قابل اندازه گیری وجود نداشته باشد. ما عمق زیرلایه ی حدود 1.5-1 اینچ را توصیه می کنیم. ثبات سیستم بیولوژیکی را می توان با این نوع زیرلایه افزایش داد. ما استفاده از ماسه زنده از پیش بسته بندی شده را توصیه نمی کنیم زیرا گزارشاتی از مشکلات از سوی بسیاری کاربران و از تجربه ی ما در سیستم خودمان  وجود داشته است.
اگر هنوز هم سوالات یا مشکلاتی دارید لطفا در تماس با ما راحت باشید. پشتیبانی بین المللی را می توان در آدرس www.ZEOvit.com، در همکار آمریکایی ما www.ZEOvitUSA.com یا مستقیما از صفحه ما به آدرس www.Korallen-zucht.de پیدا کرد.
تمام محصولات ما منحصرا توسط ما ساخته شده اند و توسط هیچ شرکت دیگر یا تحت هیچ نام دیگری توزیع نمی شوند. توسعه ی این سیستم بر مبنای آزمون های عملی و تجارت کاربران است. تمام محصولات در Coburg ساخته می شوند. ما بر بهینه سازی سیستم با پالت محصول کامل که ZEOvit را در جهان منحصر بفرد می کند، تاکید می کنیم.


منبع : Iran Aquarium Info

بنیامین گیوی

پاسخ

0



برای ارسال نظر، باید ثبت نام کرده باشید. در صورتی که قبلا ثبت نام کرده اید، اطلاعات حساب خود را وارد نمایید، در غیر اینصورت بر روی ثبت نام در سایت کلیک نمایید


بالای صفحه